Todhasosiegata

Het nieuwe normaal voor veel ondernemingen

Het nieuwe normaal voor veel ondernemingen

In maart 2020 waren de eerste Corona besmettingen in Nederland geconstateerd.  Sindsdien is het erg hard gegaan betreft de besmettings- en dodenaantallen. Kinderen, jongeren en ouderen hebben veel moeten inleveren om zich aan te kunnen passen aan het nieuwe normaal. Zo heeft vrijwel iedereen  onderling weinig fysiek contact gehad. Door het nieuwe normaal hebben ook ondernemingen veel moeten veranderen.

Corona proof

Het is je de afgelopen maanden vast niet ontgaan. Vrijwel bij alle winkels en panden die je binnen loopt is het verplicht om je handen eerst te desinfecteren. Bedrijven zijn sinds de pandemie meer dan ooit bezig met het schoon houden van hun werk- en winkelomgeving. Het doel daarvan is om  Corona besmettingen in hun bedrijf zo veel mogelijk te beperken. De hoeveelheid desinfecterende schoonmaakmiddelendie in één jaar tijd zijn verkocht is nog nooit zo hoog geweest bij de groothandelaren.

 

Problemen met het personeel

Naast de extra voorzorgsmaatregelen, hebben veel bedrijven regelmatig te maken gehad met personeelstekort. Hier was vooral sprake van op momenten waarop maatregelen werden versoepeld. Anderzijds, moesten bedrijven bij het ingaan van de lock-downs in grote hoeveelheden het personeel ontslaan. Want voor het personeel was helaas geen werk op momenten dat winkels en restaurants de deuren moesten sluiten.

 

Nieuw verdienmodel

Tijdens de pandemie moet je als onderneming erg creatief zijn om inkomsten te genereren als dat niet kan op de manier zoals je normaliter gewend bent. De meeste bedrijven zijn er gelukkig in geslaagd om een nieuw verdienmodel toe te voegen tijdens de Corona crisis. Zo voegde veel horecazaken de mogelijkheid toe om eten en drinken te bestellen en afhalen. En  vliegtuigmaatschappijen zoals KLM zijn bijvoorbeeld meer vracht gaan vervoeren.

 

Tijdens de pandemie is er bij veel bedrijven veel veranderd. Bij vrijwel alle winkels en panden vind je tegenwoordig een desinfecterend schoonmaakmiddel. Daarnaast hebben ondernemingen uit een aantal branches steeds te maken met onzekerheid betreft het personeel. Maar gelukkig hebben veel bedrijven het hoofd boven water kunnen houden door het bedenken van nieuwe relevante verdienmodellen.

https://www.fayon.nl/